Wiedza o preferencjach klientów daje przewagę nad konkurencją
Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie bardzo dobry. Popytowi sprzyjają przede wszystkim nastroje konsumentów będące pochodną dobrej sytuacji na rynku pracy, wzrostu dochodów, dobrych wyników gospodarki - mówi Kazimierz Kirejczyk, prezes i współzałożyciel firmy doradczej REAS
Rzeczpospolita: Uruchomiliście program badania preferencji nabywców mieszkań we współpracy z OBIDO, platformą internetową dla osób poszukujących mieszkania. Czemu mają służyć te badania i czy są już pierwsze wnioski?
Kazimierz Kirejczyk, prezes REAS: Od początku istnienia naszej firmy mieliśmy ambicje kompleksowego analizowania i opisywania rynku mieszkaniowego. Jeśli chodzi o podaż, zadanie jest relatywnie proste, bo sprowadza się do zebrania informacji o znajdujących się w ofercie czy planowanych do wprowadzenia inwestycjach deweloperów działających w największych aglomeracjach.
Z badaniami popytu jest problem. Można powiedzieć, że miarą popytu jest liczba zawartych transakcji. Ale my chcemy wiedzieć, czym kierują się Polacy przy zakupie mieszkań. Można robić ankiety – ale wąska próba, rzędu kilkuset respondentów, oznacza, że takie dane nie są reprezentatywne. Można robić dostarczające więcej szczegółów niż ankieta badania fokusowe – ale one są z kolei kosztowne.
Dlatego rozpoczęliśmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta