Po zakupy do huty
Rozmowa z Jerzym Jakubiakiem, prezesem Parkridge Retail Poland
Parkridge Retail Poland jest na rynku od czterech lat. Budujecie nowoczesne galerie handlowo-rozrywkowe, czasem wykorzystując stare poprzemysłowe budynki. Czy modernizacja zabytkowych budowli jest wpisana w strategię firmy?
Jerzy Jakubiak: Wyróżnikiem naszych galerii jest przede wszystkim ich lokalizacja. Obiekty o nazwie Focus Park powstają tylko w centrach miast liczących od 80 tysięcy do 400 tysięcy mieszkańców. Wyróżnia je też to, że często powstają w unikalnej, zabytkowej zabudowie. Dzięki umiejętnemu wkomponowaniu galerii w charakterystyczną dla danego miasta architekturę poprawia się wizerunek śródmieścia.
Galerie w centrum miast są często przyczyną korków. Nie lepiej przenieść sklepy na obrzeża miast?
Proszę zwrócić uwagę, że zanim otworzymy galerię, częścią naszej inwestycji obok samej galerii jest modernizacja istniejącej infrastruktury. Poszerzamy ulice, wymieniamy nawierzchnie, układamy chodniki itp. Poza tym w naszej galerii najemcami są właściciele luksusowych butików i renomowanych delikatesów, nie ma tu wielkich supermarketów spożywczych, które masowo odwiedzają ludzie, nie ma więc też dużych korków.
Budujecie w niewielkich miastach. Czyżby rynek w tych dużych był już nasycony?
Podstawowym elementem strategii inwestycyjnej firmy Parkridge jest budowa galerii handlowych w miastach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta