Agresywność popłaca
Akcje szwedzkiej sieci sklepów z odzieżą Hennes & Mauritz zaczęły sesję w Sztokholmie od zwyżki o 4,44 proc. (do 363 koron) po ogłoszeniu przez sieć wyników I kwartału, które były lepsze od oczekiwanych.
Szwedzki gigant kontynuował strategię agresywnej ekspansji na świecie. Zysk netto za okres grudzień 2007 – luty 2008 był lepszy o 27,7 proc. od zanotowanego rok wcześniej (wyniósł 2,94 mld koron). Obroty (liczone z VAT) wzrosły o 17,9 proc., do 23,24 mld koron, podczas gdy analitycy spodziewali się 19,32 mld.
Według H&M dobra sprzedaż to m.in. efekt staranie dobranych kolekcji i rozszerzenia możliwości sprzedaży przez Internet. Od grudnia do lutego sieć uruchomiła 11 nowych butików (cztery zamknęła) – w sumie ma ich na świecie 1529. W II kwartale Szwedzi planują dalszą ekspansję – powiększą się o 50 placówek, głównie w W. Brytanii, USA, Hiszpanii, Włoszech i Niemczech. H&M kupił za 564 mln koron 60 proc. udziałów w szwedzkim domu mody Fabric Scandinavien, co da mu dostęp do ponad 1000 sklepów marki Cheap Monday na świecie.