Walka o lotnicze paliwo
Przewoźnicy działający w Polsce tankują najczęściej za granicą. Zmuszają ich do tego wysokie ceny paliwa w kraju wynikające z braku konkurencji na lotniskach
Dostawy paliwa dla linii lotniczych korzystających z polskich portów zdominowała związana kapitałowo z PLL LOT firma Petrolot. Na pojawienie się kolejnych dystrybutorów linie czekają z niecierpliwością. I zgodnie narzekają na wysokie ceny sprzedawanego paliwa. – Paliwo lotnicze w Polsce jest za drogie, kupujemy je w innych krajach – potwierdza Arkadiusz Frątczak, rzecznik easyJet.
Na wszystkich lotniskach, w których rocznie jest odprawianych więcej niż 2 mln podróżnych, muszą być co najmniej dwie firmy zajmujące się obsługą pasażerów i tyle samo dostawców paliwa. Teoretycznie. W polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta