Tradycyjnie, ale inaczej
Podczas prób „Łucji z Lammermooru“ często dochodzi do sporów między reżyserem a dyrygentem. W Operze Narodowej Michał Znaniecki i Will Crutchfield twierdzą, że ich współpraca była absolutnie bezkonfliktowa.
Przyczyna kłótni między realizatorami zawsze bywa taka sama. Reżyser chce XIX-wieczny utwór Donizettiego zmienić we współczesne widowisko, a dyrygent uważa, że w „Łucji z Lammermooru” najważniejsza jest muzyka, a jej piękna nie powinny przytłaczać inscenizacyjne pomysły.
– Nieśmiertelna wartość „Łucji z Lammermooru” polega na tym, że jest to prawdziwe arcydzieło włoskiego romantyzmu – mówi Amerykanin Will Crutchfield, który będzie dyrygował orkiestrą podczas warszawskiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta