Kierowcy z jednej firmy mają różne dniówki
Przepisy różnicują długość pracy szoferów zatrudnionych w systemie równoważnym w przewozach drogowych i wykonujących przewozy na potrzeby własne. Utrudniają w ten sposób życie firmom zajmującym się zawodowo transportem
W transporcie drogowym kierowcy nie można zaplanować pracy powyżej dziesięciu godzin w ciągu doby, a w pozostałych przewozach wolno do 12 godzin. Nie ma problemu, gdy pracuje on w firmie, dla której transport jest ubocznym zajęciem wykonywanym niezarobkowo, czyli w przewozach na potrzeby własne. Zawsze możemy mu wtedy zaplanować 12 godzin pracy na dobę. Ustawa nie przewiduje dla takich pracodawców żadnego wyjątku, który zobowiązywałby ich do ograniczenia czasu pracy w równoważnym systemie czasu pracy.
Trudniej jest w firmach wykonujących usługi transportowe, tj. zajmujących się zawodowo transportem, posiadających licencje na transport drogowy. Nie ma tu żadnych przeciwwskazań prawnych, aby obok przewozów zarobkowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta