Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy można pominąć procedurę naboru

03 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Michał Cyrankiewicz

Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze, jest – co do zasady – otwarty i konkurencyjny. Jednakże w przepisach ustawy o pracownikach samorządowych wprowadzono daleko idące wyjątki.

Z treści jej art. 12 wynika bowiem wprost, że otwartego i konkurencyjnego wyboru nie ogłasza się, jeżeli na wakujące stanowisko w urzędzie np. gminy przeniesiemy innego pracownika. Może być to urzędnik samorządowy zatrudniony w tym samym urzędzie albo też pracujący w innej jednostce, np. w starostwie powiatowym czy urzędzie marszałkowskim.

Warunkiem jest, aby przenoszony pracownik spełniał wymagania kwalifikacyjne przewidziane dla danego stanowiska.

Jeżeli chodzi natomiast o przeniesienie urzędnika zatrudnionego u innego pracodawcy samorządowego, to jest ono możliwe, ale po spełnieniu określonych warunków. Mianowicie konieczna jest jego zgoda albo wniosek, a dodatkowo przeniesienie takie musi być uzasadnione ważnym interesem jednostki, która urzędnika chce zatrudnić.

Brak okładki

Wydanie: 8284

Spis treści
Zamów abonament