Panika na rynku prasy w USA
Kolejne dzienniki rezygnują z wydań papierowych i tną koszty. Eksperci upatrują ratunku w Internecie – do sieci trafia coraz większa część budżetów reklamodawców. Amerykanie nie wierzą jednak, że to koniec drukowanych mediów
W tym tygodniu wydawca „Chicago Sun-Times”, drugiej po „Chicago Tribune” głównej gazecie w Chicago, ogłosił upadłość i wystąpił o ochronę przed wierzycielami. To już kolejny amerykański dziennik, który jest na skraju bankructwa.
Drastyczny spadek dochodów z reklam i ogłoszeń zmusza amerykańskie gazety do przechodzenia na wersje online lub zmniejszania objętości do zaledwie kilku stron. Spełniają się więc prognozy firmy doradczej Deloitte, według której w 2009 roku co dziesiąty tytuł prasowy na świecie będzie miał problemy – łącznie z zamknięciem.
W USA, gdzie według eMarketera wpływy z reklam w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta