Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Panika na rynku prasy w USA

03 kwietnia 2009 | Ekonomia | Magdalena Lemańska Danuta Walewska
Wydatki na reklamę prasową będą się w najbliższych latach kurczyć, ale wzrosną wpływy z reklamy online. Dlatego eksperci zachęcają wydawców do szukania przychodów w Internecie. ∑
źródło: Rzeczpospolita
Wydatki na reklamę prasową będą się w najbliższych latach kurczyć, ale wzrosną wpływy z reklamy online. Dlatego eksperci zachęcają wydawców do szukania przychodów w Internecie. ∑

Kolejne dzienniki rezygnują z wydań papierowych i tną koszty. Eksperci upatrują ratunku w Internecie – do sieci trafia coraz większa część budżetów reklamodawców. Amerykanie nie wierzą jednak, że to koniec drukowanych mediów

W tym tygodniu wydawca „Chicago Sun-Times”, drugiej po „Chicago Tribune” głównej gazecie w Chicago, ogłosił upadłość i wystąpił o ochronę przed wierzycielami. To już kolejny amerykański dziennik, który jest na skraju bankructwa.

Drastyczny spadek dochodów z reklam i ogłoszeń zmusza amerykańskie gazety do przechodzenia na wersje online lub zmniejszania objętości do zaledwie kilku stron. Spełniają się więc prognozy firmy doradczej Deloitte, według której w 2009 roku co dziesiąty tytuł prasowy na świecie będzie miał problemy – łącznie z zamknięciem.

W USA, gdzie według eMarketera wpływy z reklam w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8284

Spis treści
Zamów abonament