Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hipermarkety kuszą kierowców cenami

03 kwietnia 2009 | Ekonomia | Agnieszka Łakoma Piotr Mazurkiewicz
Stacje paliw w kraju. Na rynku dominują stacje niezależnych właścicieli. Ale hipermarkety zdobywają coraz więcej klientów. Silną pozycję mają koncerny.
źródło: Rzeczpospolita
Stacje paliw w kraju. Na rynku dominują stacje niezależnych właścicieli. Ale hipermarkety zdobywają coraz więcej klientów. Silną pozycję mają koncerny.

Na kryzysie zyskują stacje przy sklepach. W tym roku ich udział w polskim rynku może wzrosnąć do 5 proc.

Obecnie w Polsce działają 124 stacje przy hiper i supermarketach. Klientów przyciągają przede wszystkim niską ceną.

Mimo że stanowią zaledwie 1,7 proc. wszystkich istniejących w kraju stacji paliwowych, pod względem ilości sprzedanego paliwa mają lepsze wyniki od stacji zagranicznych koncernów, nawet tzw. premium (czyli najlepiej wyposażonych – z np. myjnią i sklepem).

Zdaniem Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego faktyczny udział stacji przy sklepach w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8284

Spis treści
Zamów abonament