W jaki sposób wynagradzać pracowników samorządowych
Nie ma jednolitych zasad ustalania pensji dla wszystkich osób zatrudnionych w administracji samorządowej. Ich płace składają się z wielu składników. Są nimi różne dodatki czy premie
Reguł dotyczących tego, jak wynagradzać pracowników samorządowych, co do zasady nie znajdziemy w kodeksie pracy. Są one określone w ustawie z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458; ups) oraz w rozporządzeniu RM z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (DzU nr 50, poz. 398; rozporządzenie). Odrębna ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (DzU nr 160, poz. 1080 ze zm.) normuje zasady przyznawania i wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki). Natomiast w sprawach tam nieuregulowanych stosuje się, z mocy art.43 ups, przepisy kodeksu pracy.
W stosunku do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dodatkowo w grę wchodzi regulacja wewnętrzna – układy zbiorowe pracy oraz regulaminy wynagradzania, o których mowa w art. 39 ups.
W sprawie dualizmu regulacji wewnątrzzakładowej (układy zbiorowe i regulaminy wynagradzania) wypowiedział się Departament Prawny URM w piśmie z 8 maja 2009 r. (opublikowanym przez „Rzeczpospolitą” w Dobrej Firmie nr 111), w którym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta