Optymizm wraca do sklepów
Kryzys nie dotyka sprzedaży żywności i artykułów chemicznych. W drugim kwartale sprzedano ich o 10 proc. więcej
– W branży nie ma kryzysu. Możemy tylko mówić o spowolnieniu wzrostu. Ale w dalszym ciągu sytuacja jest bardzo dobra – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.
Z danych wynika, że Polacy nie ograniczają zakupów najpotrzebniejszych towarów, tak jak robią to obywatele krajów Europy Zachodniej. Podczas gdy w drugim kwartale w całej Europie sprzedano o 1,9 proc. więcej żywności i artykułów chemicznych, w Polsce było to 7,3 proc. – wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen. Nominalnie wzrost wyniósł 4 proc. dla Europy i 10,7 proc. dla Polski. Lepiej jest tylko w Rumunii.
10 procent mniej wódki kupili Polacy w pierwszej połowie roku. Spadek w przypadku piwa wyniósł 12,5 proc.
Do 12,7 proc., czyli ubiegłorocznego tempa wzrostu w drugim kwartale,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta