Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czarna wizja imperium

01 października 2009 | Kultura | Rafał Świątek
Anton (Jewgienij Antropow) – główny bohater „Słowa jak głaz” – zostaje w Moskwie milicjantem
źródło: 35mm
Anton (Jewgienij Antropow) – główny bohater „Słowa jak głaz” – zostaje w Moskwie milicjantem

Od jutra na ekranach „Słowo jak głaz” To kolejny film, który pokazuje moralne spustoszenie Rosji po czasach komunizmu

Dawne imperium gnije, niszczeje od środka. Takie wrażenie można odnieść, oglądając współczesne filmy rosyjskie.

Moskwa w filmie przypomina moloch, w którym niewiele się zmieniło od upadku ZSRR

Rozpada się wszystko. Więzi społeczne w miastach. Kultura życia na prowincji. Takie filmy jak m.in. „4” Ilii Chrzanowskiego (2005), „Okrucieństwo” Mariny Liubakowej (2007) lub „Spadkobiercy cara” Konstantyna Odiegowa (2008), choć dotykają różnych problemów i wykorzystują odmienne konwencje, mają wspólny mianownik. Każdy ukazuje spustoszenia po epoce totalitaryzmu i transformacji.

Prawo pięści

Najwyraźniej są one obecne w opowieściach z pogranicza czarnej groteski i kryminału. Z tego nurtu wywodzi się właśnie „Słowo jak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8436

Spis treści
Zamów abonament