Trzeba pamiętać, że reklama prasowa także jest utworem
Przed opublikowaniem reklamy wydawca musi sprawdzić, czy nie narusza ona niczyich praw autorskich
Lubelska spółka Passa, wydawca „Informatora Budowlano-Ogłoszeniowo-Reklamowego”, zarzuciła konkurencyjnemu wydawnictwu Informator Handlowy „Zaopatrzeniowiec” naruszenie osobistych i majątkowych praw autorskich do kilku reklam. Uzasadniła, że konkurencja w kolejnych numerach informatora skopiowała, przerobiła i rozpowszechniła jej reklamy, w tym fotografie do niej użyte. Za to domaga się 17 tys. zł odszkodowania.
Pozwany wydawca zaprzeczył zarzutom. Twierdził, że publikował materiały źródłowe otrzymane od reklamodawców i to oni powinni być ewentualnie pozwani w sprawie. Podnosił też, że sporne reklamy nie są chronione...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta