Pięć wielkich mitów kampanii prezydenckiej
Część obiegowych sądów o polskich wyborach mija się z faktami
W ogniu kampanii często się okazuje, że zarówno laicy, jak i eksperci przyjmują za pewniki (i powtarzają) stwierdzenia chwytliwe, ale mało prawdziwe. Oto przegląd mitów kampanii prezydenckiej AD 2010.
1. Polacy są zmęczeni dominacją dwóch największych ugrupowań politycznych.
Nieprawda. Nie tylko nie są zmęczeni, ale wręcz zwiększają dla nich poparcie. Od pięciu lat rośnie liczba głosów zagospodarowywanych łącznie przez PO i PiS. W wyborach parlamentarnych 2005 r. było to 50 proc., w I turze ówczesnego boju o prezydenturę ok. 70 proc., w wyborach parlamentarnych 2007 roku już 75 proc., a w pierwszej turze wyborów prezydenckich dziś – niemal 80 proc. głosów.
2. Na Jarosława Kaczyńskiego głosują głównie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta