Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przy zakupach w sieci klienci mają być traktowani jednakowo

09 września 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Odmowa sprzedaży towaru klientowi z innego państwa Unii Europejskiej musi mieć uzasadnione przesłanki.

Obywatele krajów UE mogą swobodnie przekraczać wewnętrzne granice, ale podczas zakupów w sieci nie jest to już takie proste. W Internecie są granice. Właściciele e-sklepów nie zawsze chcą wysyłać towar do innego państwa.

Z „granicą" w Internecie spotkała się Danuta Góra. Chciała kupić buty. Przejrzała oferty internetowe sklepu Bata, ale obuwie, jakie ją zainteresowało, było dostępne jedynie na czeskiej stronie tego sklepu. Spróbowała więc dokonać zakupu przez tę stronę, ale formularz zamówienia umożliwiał podanie adresu wysyłki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9634

Wydanie: 9634

Spis treści

Media planet

Zamów abonament