Przy zakupach w sieci klienci mają być traktowani jednakowo
Odmowa sprzedaży towaru klientowi z innego państwa Unii Europejskiej musi mieć uzasadnione przesłanki.
Obywatele krajów UE mogą swobodnie przekraczać wewnętrzne granice, ale podczas zakupów w sieci nie jest to już takie proste. W Internecie są granice. Właściciele e-sklepów nie zawsze chcą wysyłać towar do innego państwa.
Z „granicą" w Internecie spotkała się Danuta Góra. Chciała kupić buty. Przejrzała oferty internetowe sklepu Bata, ale obuwie, jakie ją zainteresowało, było dostępne jedynie na czeskiej stronie tego sklepu. Spróbowała więc dokonać zakupu przez tę stronę, ale formularz zamówienia umożliwiał podanie adresu wysyłki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta