Niektóre wydatki można ująć bezpośrednio w kosztach
W przypadku finansowania w zamian za reklamę nie obowiązują żadne limity. Trzeba tylko mieć na uwadze, aby wzajemne świadczenia sponsora i sponsorowanego były ekwiwalentne.
Polskie prawo cywilne nie definiuje pojęcia sponsoringu. Umowa sponsoringu zaliczana jest do umów nienazwanych. Na podstawie art. 750 k.c. do takich umów stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu. Według definicji słownikowych sponsoring oznacza finansowanie czegoś, często w zamian za reklamowanie własnej działalności (Uniwersalny słownik języka polskiego, PWN Warszawa 2003 r.).
Pojęcie sponsoringu zdefiniowane jest także w niektórych ustawach. Przykładowo według art. 2 pkt 8 ustawy z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (DzU z 1996 r. nr. 10, poz. 55 ze zm.) „sponsorowanie" oznacza wspieranie w formie finansowej lub rzeczowej działalności osób i instytucji, związane z eksponowaniem nazw produktów i firm handlowych oraz ich symboli graficznych.
Rozróżniamy właściwy...
Organy podatkowe dzielą sponsoring na właściwy i niewłaściwy. Sponsoring właściwy to ten, w którym sponsor wspiera sponsorowanego, a sponsorowany reklamuje go i oba te świadczenia są wzajemnie ekwiwalentne.
I tak, według interpretacji Izby Skarbowej w Poznaniu z 30 listopada 2007 r. (ILPB3/423-85/07-4/EK) „Sponsoring jest jedną z form promocji polegającą na skojarzeniu pozytywnego obrazu sponsorowanego ze sponsorem, którego znak towarzyszy imprezom lub działaniom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta