Jakie są obowiązki związane ze sprowadzaniem produktów do Polski
Nazwa towaru nie może wprowadzać klientów w błąd co do jego pochodzenia, jakości, ilości, przydatności, możliwości zastosowania czy naprawy. Jeśli jest dla konsumenta myląca, przedsiębiorca naraża się na ryzyko poniesienia odpowiedzialności z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji.
Kwestia wprowadzania towarów do obrotu na terytorium państwa polskiego uregulowana została w ustawie z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (dalej s.d.g.). Zgodnie bowiem z jej art. 20 „przedsiębiorca wprowadzający towar do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany do zamieszczenia na towarze, jego opakowaniu, etykiecie, instrukcji lub do dostarczenia w inny, zwyczajowo przyjęty sposób, pisemnych informacji w języku polskim: określających firmę przedsiębiorcy i jego adres oraz umożliwiających identyfikację towaru".
Firmą przedsiębiorcy jest oczywiście jego nazwa, pod którą występuje on w obrocie gospodarczym. W przypadku gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, firmą jest imię i nazwisko konkretnej osoby. W przypadku osoby prawnej firma, obok samej nazwy, zawierać powinna również oznaczenie formy prawnej, pod którą prowadzona jest działalność, np. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Adres przedsiębiorcy powinien odpowiadać danym, które na mocy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta