Gdy firma płaci sportowcowi za logo na koszulce
Przepisy nie przewidują odliczania darowizn bezpośrednio dla osób fizycznych. Inaczej jest przy sponsoringu. Firma ma prawo zawrzeć umowę polegającą np. na odpłatnym umieszczeniu swojego logo na stroju zawodnika sportowego.
W przypadku sponsoringu kwoty przekazane osobom fizycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 19 grudnia 2008 r. (IBPB3/423-849/08/CzP). W piśmie tym czytamy, że „gdy sponsorowany nie jest podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur VAT (rachunków), podstawą zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów może być cywilnoprawna umowa sponsoringu".
Trzeba mieć na uwadze, że dla tego zawodnika będzie to przychód z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta