Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy firma płaci sportowcowi za logo na koszulce

25 września 2014 | Prawo i praktyka | Henryk Kowieński

Przepisy nie przewidują odliczania darowizn bezpośrednio dla osób fizycznych. Inaczej jest 
przy sponsoringu. Firma 
ma prawo zawrzeć umowę polegającą np. na odpłatnym umieszczeniu swojego logo 
na stroju zawodnika sportowego.

W przypadku sponsoringu kwoty przekazane osobom fizycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 19 grudnia 2008 r. (IBPB3/423-849/08/CzP). W piśmie tym czytamy, że „gdy sponsorowany nie jest podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur VAT (rachunków), podstawą zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów może być cywilnoprawna umowa sponsoringu".

Trzeba mieć na uwadze, że dla tego zawodnika będzie to przychód z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9950

Wydanie: 9950

Spis treści

Media planet

Zamów abonament