Giftwork łączy i motywuje
Dzięki zaufaniu i zrozumieniu w zespole czy dziale praca nie jest codzienną harówką, a zatrudnieni dają z siebie to, co najlepsze, w pełni angażując się w każde zadanie. Kluczową rolę odgrywają tu liderzy średniego i niższego szczebla.
Maria Zakrzewski
Marzena Winczo-Gasik
Firmy są coraz bardziej zróżnicowane i elastyczne, o płaskiej strukturze, często sieciowe, a znacznie lepiej niż kiedyś wykształceni i bardziej mobilni pracownicy szukają tzw. szybkiej satysfakcji. O taką łatwiej, jeśli pracodawcy uda się powiązać ich zadania z zaspokojeniem potrzeb emocjonalnych, w tym poczucia, że są szanowani i traktowani uczciwie. Takie podejście uruchamia u nich samokontrolę, a ta z kolei wpływa na wyższą jakość pracy i silniejszą identyfikację z pracodawcą. Szefa zastępuje lider. Kontrolę zastępuje wzajemne zaufanie.
Skąd przykład
Wartości, którymi kierują się najlepsze miejsca pracy, mają różną genezę. Czasami jest to wkład charyzmatycznego założyciela i właściciela, czasami długofalowa i konsekwentna polityka zarządu.
W praktyce kluczową rolę do odegrania ma kierownictwo, i to wcale nie najwyższego, ale średniego i niższego szczebla. Jeśli liderom uda się stworzyć relacje bazujące na zaufaniu i zrozumieniu w zespole czy dziale, jest szansa, że dla wszystkich w firmie praca przestanie być codzienną harówką, a stanie się okazją do robienia ważnych i nowych rzeczy w sposób, który im odpowiada. Ten rodzaj osobistego wkładu w rozwój biznesu i firmy jest szczególnej próby.
Wiara i zaufanie
Coraz więcej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta