Rynek pracownika to nowe wyzwania
Działy personalne odgrywają kluczową rolę w procesach zmian w organizacjach, nierzadko je wręcz inicjując. Wyzwania, jakie obecnie przed nimi stoją, stanowić będą o rozwoju, standardach pracy, a także kulturze funkcjonowania organizacji w przyszłości. Szczególnie że nadchodzi rynek pracownika.
Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK) podczas dwudniowego zjazdu członkowskiego HR Awards Ceremony zapytało przedstawicieli organizacji wiodących pod kątem jakości HR w Polsce – nagrodzonych certyfikatem HR Najwyższej Jakości w ramach obiektywnego badania całości ich polityki personalnej – przed jakimi wyzwaniami stoją działy HR. Wnioski z tej dyskusji dowodzą, że te wyzwania są też wyzwaniami wszystkich menedżerów.
Deficyt kompetencji
Kluczowe dla działów HR będzie pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników o odpowiednich kompetencjach. – Niedopasowanie kompetencyjne to problem, z którym wiele firm już się zmaga, a deficyt kompetencji potrzebnych na rynku z pewnością będzie wzrastać, choćby z powodu zmian demograficznych na rynku pracy – komentuje Elżbieta Adamowicz, zastępca dyrektora zarządzającego Pionem Kapitału Ludzkiego ds. Strategii HR, Poczta Polska.
Jak wynika z Bilansu Kapitału Ludzkiego (badań Uniwersytetu Jagiellońskiego i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) 75 proc. pracodawców ma problem z rekrutacją osób o odpowiednich kompetencjach, głównie w zakresie tzw. kompetencji miękkich, czyli m.in. umiejętności pracy w grupie, pod presją czasu, przekazywania myśli, komunikowania się. – Struktura dzisiejszego rynku pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta