Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pieniądz rządzi światem

03 października 2014 | Opera Narodowa | Jacek Marczyński
„Kupiec wenecki” w reżyserii Keitha Warnera na festiwalu w Bregencji
autor zdjęcia: Karl Forster
źródło: Bregenzer Festspiele
„Kupiec wenecki” w reżyserii Keitha Warnera na festiwalu w Bregencji
autor zdjęcia: Ewa Krasucka
źródło: TW-ON

Brytyjski reżyser Keith Warner uważa, że „Kupiec wenecki" 
Andrzeja Czajkowskiego to jedna z najciekawszych oper, nad jaką pracował.

Tę opinię warto docenić, bo Keith Warner to człowiek teatru o ogromnym doświadczeniu. – Wystawiłem jakieś 150 oper w 20 krajach – mówi, gdy spotykamy się w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej. – W pewnym momencie uznałem, że zdobyłem odpowiednią wiedzę, by teraz innym zapewniać najlepsze warunki do twórczej działalności i na jakiś czas zostałem dyrektorem Opery w Kopenhadze, wróciłem jednak do najważniejszego dla mnie zajęcia, do reżyserowania.

Propozycję przygotowania światowej premiery „Kupca weneckiego" Andrzeja Czajkowskiego na festiwalu w Bregencji w 2013 roku przyjął wręcz z entuzjazmem. – To wspaniała opera – wyjaśnia. –Muzyka plasuje się między Bergiem a Brittenem, ale żadnego z nich Andrzej Czajkowski nie naśladuje.

Keith Warner przyznaje, że zafascynował go już sam pomysł Andrzeja Czajkowskiego, by przenieść do opery ten właśnie tekst Szekspira. – Nie jest łatwo wystawiać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9957

Wydanie: 9957

Spis treści
Zamów abonament