Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

DPD wskoczy na fotel lidera

03 października 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe

Rafał Nawłoka | Uruchomimy 2 tys. punktów nadań i odbioru paczek w całej Polsce – mówi szef firmy.

Rz: UOKiK zgodził się na przejęcie Siódemki przez DPD. Jak zmienia to układ sił na polskim rynku kurierskim?

Rafał Nawłoka: Będziemy jednym z największych podmiotów w tej branży w Polsce. Łączne obroty obu spółek przekroczą 1 mld zł, a nasze udziały w rynku wzrosną z około 16 do 24 proc. Po akwizycji wskoczymy na fotel rynkowego lidera.

Po co DPD Siódemka?

Rynek kurierski (tzw. KEP) bardzo się zmienia. Udział e-handlu w nim rośnie w tempie 20 proc. rocznie. To siła napędowa. W efekcie rynek KEP stał się rynkiem klienta indywidualnego. Kurierzy działają pomiędzy konsumentem a sklepami internetowymi. Jeszcze parę lat temu nie było zjawiska handlu internetowego,  dominowali zaś odbiorcy biznesowi i instytucjonalni. W tej chwili widać, że e-commerce rośnie w siłę. W ciągu paru lat przybyło kilka milionów konsumentów. By być bliżej nich, trzeba zwiększyć skalę działania, zwiększyć zasięg.

Podobno na akwizycję wydaliście około 500 mln zł.

To tajemnica handlowa.

Fundusz Abris (właściciel Siódemki) w 2010 roku odkupił Siódemkę za 230 mln zł. Nie przepłaciliście?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9957

Wydanie: 9957

Spis treści
Zamów abonament