Kara za aptekarski program lojalnościowy
Zabroniona jest każda reklama aptek i ich działalności, jeżeli nie jest informacją o ich lokalizacji i godzinach otwarcia.
Spór w sprawie dotyczył decyzji nakazującej spółce zaprzestanie prowadzenia reklamy działalności apteki oraz nakładającej karę pieniężną.
Z akt sprawy wynikało, że w lutym 2012 r. wpłynęło zgłoszenie dotyczące prowadzenia w aptekach działań polegających na premiowaniu pacjentów. Polegało to na tym, że za dokonane zakupy przyznawane im były punkty, za które mogli kupić inne produkty w cenach promocyjnych. W zgłoszeniu wskazano, że taka praktyka powinna być uznana za niedozwoloną reklamę apteki.
W listopadzie 2012 r. główny inspektor farmaceutyczny utrzymał w mocy decyzję nakazującą spółce zaprzestanie prowadzenia reklamy działalności jednej z aptek polegającej na uczestnictwie w programie opieki farmaceutycznej. Podtrzymał też decyzję o ukaraniu spółki 2 tys. zł za reklamę apteki.
Na czym polegała opieka farmaceutyczna
Inspektor stwierdził, że formą niedozwolonej reklamy apteki są programy lojalnościowe, takie jak sporny program opieki farmaceutycznej. Sprowadza się on bowiem do naliczania kolejnych plusów za dokonane w aptece zakupy i wynagradzania pacjenta (klienta) za odpowiednią liczbę transakcji. A to zdaniem organu, wbrew ocenie spółki, nie mieści się w zakresie opieki farmaceutycznej z art. 2a ust. 1 pkt 7 ustawy o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta