Wódki kuszą niską ceną
Zaostrza się konkurencja na rynku mocnych alkoholi. Akwawit walczy o niego lokalami Ojczysta Czysta i sklepami Krakus.
Beata Drewnowska
– Rozwijanie własnej dystrybucji jest dziś konieczne – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Ślak, prezes i współwłaściciel firmy Akwawit-Polmos. – Rentowność biznesu spirytusowego jest bardzo niska i dzielenie się marżą z pośrednikami mija się z celem.
Sprzedażą wódek należących do Akwawitu – w tym flagowych marek Krakus i Vratislawia – zajmuje się jego spółka zależna Krakus. Na przełomie 2015 i 2016 r. ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Chce zdobyć pieniądze na otwieranie sklepów z alkoholem, napojami i słonymi przekąskami pod marką Krakus oraz lokali Ojczysta Czysta, będących połączeniem sklepów i restauracji.
– Realizację naszych planów zahamowała podwyżka akcyzy na wyroby spirytusowe (o 15 proc. od 1 stycznia 2014...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta