Haker kradnie, bank płaci
FINANSE | To bank, a nie klient, ponosi odpowiedzialność za skutki włamania do elektronicznego rachunku.
Marek Domagalski
Banki, a dokładnie konta ich klientów, coraz częściej padają ofiarą hakerów. Pojawiają się przy tym opinie niektórych bankowców, że odpowiedzialni za takie włamania są klienci. Przekonują, że to oni powinni odpowiednio zabezpieczać swoje komputery. Prawnicy twierdzą, że odpowiedzialność ponosi bank i to on powinien zwrócić skradzione pieniądze.
Czyje ryzyko
– W żadnym razie klient nie może ponosić skutków ataku hakerskiego na jego konto – nie ma wątpliwości adwokat Andrzej Tomaszek specjalizujący się w prawie nowych technologii oraz internetu. – To bank powinien mieć odpowiednie zabezpieczenia, by się z takimi atakami uporać. Ostatnią osobą, którą można obciążać, jest klient.
Oznacza to, że jeśli dojdzie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta