Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Haker kradnie, bank płaci

20 kwietnia 2015 | Prawo | Marek Domagalski
Jerzy Naumann
źródło: materiały prasowe
Jerzy Naumann

FINANSE | To bank, a nie klient, ponosi odpowiedzialność za skutki włamania do elektronicznego rachunku.

Marek Domagalski

Banki, a dokładnie konta ich klientów, coraz częściej padają ofiarą hakerów. Pojawiają się przy tym opinie niektórych bankowców, że odpowiedzialni za takie włamania są klienci. Przekonują, że to oni powinni odpowiednio zabezpieczać swoje komputery. Prawnicy twierdzą, że odpowiedzialność ponosi bank i to on powinien zwrócić skradzione pieniądze.

Czyje ryzyko

– W żadnym razie klient nie może ponosić skutków ataku hakerskiego na jego konto – nie ma wątpliwości adwokat Andrzej Tomaszek specjalizujący się w prawie nowych technologii oraz internetu. – To bank powinien mieć odpowiednie zabezpieczenia, by się z takimi atakami uporać. Ostatnią osobą, którą można obciążać, jest klient.

Oznacza to, że jeśli dojdzie do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10120

Wydanie: 10120

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament