O nieprawidłowościach należy poinformować radę
Najpierw oświadczenia majątkowe przekazuje się do urzędu skarbowego i publikuje w BIP. A potem informację na ich temat przedstawia się radnym. Termin na wypełnienie tego obowiązku mija 30 października.
– Czytelnik w imieniu wójta zajmuje się odbieraniem i analizą oświadczeń majątkowych składanych przez kierowników gminnych jednostek oraz urzędników upoważnionych przez wójta do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej. Chce wiedzieć jakie są zasady postępowania z takimi oświadczeniami, które m.in. trzeba opublikować w Biuletynie Informacji Publicznej, przekazać do urzędu skarbowego. Czy istnieją przepisy (wytyczne) wskazujące kolejność tych działań?
Co w przepisach
Zasady i tryb składania oświadczeń majątkowych oraz postępowania z tymi oświadczeniami po ich złożeniu regulują samorządowe ustawy ustrojowe, m.in. ustawa o samorządzie gminnym. O ile jednak jej przepisy w sposób szczegółowy regulują, kto, komu i w jakim terminie oświadczenie majątkowe złożyć powinien, oraz jaka powinna być ich treść (jest ona określona w przepisach wykonawczych zawierających wzory oświadczeń), o tyle regulacja dotycząca procedury dalszego postępowania z tymi oświadczeniami jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta