O nazwie drogi wewnętrznej decydują współwłaściciele
Przed podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej konieczne jest uzyskanie pisemnej zgody właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana.
Czego dotyczył spór
W grudniu 2014 r. rada gminy nadała nazwę jednej z dróg wewnętrznych. Uzasadniła to tym, że przyjęta nazwa ulicy pozwoli na uściślenie danych adresowych mieszkańców, ustalenie numerów porządkowych i prowadzenie ewidencji miejscowości ulic i adresów zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego. Przy czym zastrzegła, że nadanie nazwy ulicy nastąpiło po uzyskaniu akceptacji wniosku wójta gminy skierowanego do rady sołeckiej wsi za pośrednictwem sołtysa.
W uchwale zapisano, że wchodzi ona w życie po upływie 14 dni od opublikowania w dzienniku urzędowym województwa. Miała być również „ogłoszona" na tablicach ogłoszeń w sołectwach i w urzędzie gminy.
Uchwała wzbudziła poważne wątpliwości wojewody, który zaskarżył ją do Wojewódzkiego Sądu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta