Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Duże sieci stawiają teraz na małe sklepy

20 października 2015 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Polski rynek handlowy ma teraz kilka kierunków rozwoju
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek handlowy ma teraz kilka kierunków rozwoju
Wojciech 
Kruszewski
źródło: Rzeczpospolita
Wojciech 
Kruszewski

Potentaci w odpowiedzi 
na plany podatku obrotowego rozwijają nieduże placówki. Biedronka przerabia w ten sposób działające już sklepy.

Sieci zauważyły, że dla klientów nadal bardzo liczą się ceny, ale coraz bardziej oczekują oni, że sklepy powinny spełniać ich nowe oczekiwania. Szybko przybywa osób, które chcą tam kupić gorącą przekąskę, kawę, a nawet obiad do pracy. Chcą mieć wybór świeżych produktów, ale i oczekują takich usług, jak: doładowanie telefonu, płacenie domowych rachunków, wypłacanie gotówki.

Taka właśnie oferta zawiera się w określeniu convenience – najszybciej rosnącej części rynku handlowego. Symbolem tego sukcesu jest sieć Żabka. Szybko zaczęły powstawać kolejne, jak FreshMarket czy 1Minute, teraz w tę stronę idzie Biedronka.

Dobry przykład

Zmiany dotyczą nie tylko powierzchni, która jest jak na Biedronki niewielka – wynosi 200–300 mkw. W ofercie pojawiło się wiele nowości: automaty z kawą, gotowe posiłki.

Biedronka długo dementowała informacje, iż przygotowuje się do utworzenia nowej sieci, a nowe sklepy działają pod już...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10274

Wydanie: 10274

Spis treści
Zamów abonament