Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowe życie pod miastem

02 marca 2016 | Życie Ziemi Łódzkiej | Izabela Kacprzak
Dworzec Łódź Fabryczna połączony kolejowym tunelem z Łodzią Kaliską stanie się częścią nowej osi komunikacyjnej miasta
źródło: materiały prasowe
Dworzec Łódź Fabryczna połączony kolejowym tunelem z Łodzią Kaliską stanie się częścią nowej osi komunikacyjnej miasta

Budowa tunelu średnicowego pod centrum Łodzi to jedna z najtrudniejszych polskich inwestycji infrastrukturalnych w historii. Przygotowania do niej już ruszyły.

Najdroższa, największa, najbardziej oczekiwana – tak w skrócie można powiedzieć o budowie tunelu, który ma przeciąć, pod ziemią, Łódź. To jednak inwestycja o znaczeniu ponadregionalnym. – Naprawi historyczne zaszłości porozbiorowe i pozwoli włączyć Łódź w krajową sieć kolejową na osi północ–południe, a więc Bydgoszcz, Toruń–Katowice, Częstochowa, i wschód–zachód. Dziś jesteśmy jedynym dużym miastem w Polsce, które nie posiada przelotowej stacji centralnej. Ta inwestycja to zmieni – mówi Alina Giedryś, doradca marszałka województwa łódzkiego ds. infrastruktury kolejowej.

– Tunel umożliwi szybkie połączenia Łodzi z miastami regionu, a dzięki stacjom pośrednim pod centrum pociągi aglomeracyjne staną się dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej. Zyskamy więc małe, kolejowe metro – dodaje Hanna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10384

Wydanie: 10384

Spis treści
Zamów abonament