Cash management w ekspansji zagranicznej
Materiał powstał we współpracy z Deutsche Bankiem
Polskie przedsiębiorstwa już od kilku lat coraz śmielej poczynają sobie na rynkach zagranicznych. Mają firmy zależne i nie tylko sprzedają swoje produkty w Europie Środkowej i Wschodniej, ale także próbują swoich sił na rynkach bardziej rozwiniętych i konkurencyjnych – w Europie Zachodniej, a nawet w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie często dostawcami polskich spółek są przedsiębiorstwa azjatyckie, co powoduje, że nasze firmy współpracują z kontrahentami pochodzącymi z krajów o różnych systemach walutowych, działającymi w odmiennych warunkach gospodarczych.
Jak w takiej sytuacji zapanować nad płatnościami i zarządzaniem gotówką? Z pomocą przychodzi cash management. To szerokie pojęcie – w jego obszarze banki oferują obecnie różnego rodzaju rozwiązania, które ułatwiają wykonywanie codziennych operacji finansowych, zwiększają efektywność zarządzania przepływami środków pieniężnych i służą optymalizacji kosztowej. Jedną z firm, które stosują to narzędzie w swojej międzynarodowej ekspansji, jest Amica, producent AGD (dwie trzecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta