Sprzedaż mocno rośnie
LPP i CCC zwiększają przychody szybciej niż rozwija się ich sieć sklepów.
maciej rudke
Pod względem sprzedaży ten rok rozpoczął się całkiem nieźle dla LPP, największej odzieżowej firmy w Polsce, oraz CCC, największej obuwniczej firmy nie tylko w naszym kraju, ale też Europie Środkowej.
Jednak oprócz rosnących obrotów każdą z tych spółek czekają spore wyzwania.
Rentowność pod presją
W lutym LPP – właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay i Tallinder – wypracował 342 mln zł przychodów, czyli o 20 proc. więcej niż rok temu. To niezły wynik, biorąc pod uwagę, że w tym samym czasie powierzchnia handlowa wzrosła o 17 proc. (grupa liczy już 840 tys. mkw.), co wskazuje na wzrost sprzedaży porównywalnej (czyli przychodów ze sklepów działających co najmniej rok).
Kolejny raz problemem okazała się marża brutto, która tym razem spadła o 4 pkt, do 47 proc. (trend ten trwa już kilkanaście miesięcy – w całym 2015 r. marża skurczyła się o 5 pkt, do 53,5...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta