Brexit może rozjechać motoryzację
Producenci aut chcą, by Londyn ujawnił, jaką politykę będzie prowadził po wyjściu z UE.
Danuta Walewska
– Jeśli w UE zostaną wprowadzone cła na produkowane w Wielkiej Brytanii auta, będę się domagał rekompensaty od rządu (w Londynie – red.) – powiedział „Rzeczpospolitej" Carlos Ghosn, prezes Renaulta-Nissana podczas paryskiej wystawy samochodów. Ma powody do niepokoju. Fabryka Nissana w Sunderland jest największym brytyjską wytwórnią aut, pracuje tam 6 tys. osób produkujących Nissana Leaf, Qashqai i Juke, a także Infiniti z serii Q30.
– Najbardziej niebezpieczna jest dzisiaj niepewność – mówią zgodnie prezesi firm motoryzacyjnych, którzy mają fabryki na Wyspach. Tamtejszy przemysł motoryzacyjny jest jednym z największych pracodawców w Zjednoczonym Królestwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta