Tanie marki flirtują z drogimi
Luksus coraz mniej wyniosły i niedostępny. Biedronka rusza ze sprzedażą kolekcji Macieja Zienia, a za miesiąc do sklepów H&M trafi kolekcja od Kenzo.
piotr mazurkiewicz
Marki luksusowe dotychczas stawiały na ograniczoną dystrybucję w butikach w najlepszych lokalizacjach. Latami broniły się nawet przed obecnością w sklepach internetowych.
Od jakiegoś czasu widać jednak zmiany w podejściu i coraz częściej decydują się one na kooperację z markami masowymi.
Szwedzi pionierami
Trend zapoczątkowała sieć H&M kolekcją przygotowaną z Karlem Lagerfeldem, dyrektorem artystycznym marek Chanel i Fendi.
Ogromny sukces sprawił, że firma co rok prezentuje kolekcję z kolejnymi markami – od powszechnie znanych, takich jak Versace, Sonia Rykiel, przez bardziej niszowe, jak Stella McCartney, Balmain, po awangardowe, jak Comme des Garçons, Maison Martin Margiela czy Alexander Wang.
Zjawisko to widać również w Polsce. Biedronka już od kilku lat stawia na współpracę ze znanymi projektantami, jak Paprocki & Brzozowski, Bohoboco, a od 13 października w wybranych sklepach sieci będzie można kupić serię Home & Spa by Maciej Zień.
„Współpracując z uznanymi projektantami, nawiązujemy do światowego trendu obecności wiodących marek mody w popularnych kanałach dystrybucji. Dzięki temu sieć może proponować swoim klientom produkty łączące ekskluzywność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta