Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tanie marki flirtują z drogimi

05 października 2016 | Ekonomia
Maciej Zień współpracuje z Biedronką
autor zdjęcia: Monika Zielska
źródło: Rzeczpospolita
Maciej Zień współpracuje z Biedronką
Gosia Baczyńska projektuje dla Rossmanna
autor zdjęcia: Dariusz Majgier
źródło: Rzeczpospolita
Gosia Baczyńska projektuje dla Rossmanna
H&M x Kenzo (na zdjęciu modelka Iman) to już 13. kolekcja tej sieci przygotowana ze znanym domem mody
źródło: materiały prasowe
H&M x Kenzo (na zdjęciu modelka Iman) to już 13. kolekcja tej sieci przygotowana ze znanym domem mody
Jerzy Mazgaj, wprowadził do Polski marki Hugo Boss i Ermenegildo Zegna
źródło: Rzeczpospolita
Jerzy Mazgaj, wprowadził do Polski marki Hugo Boss i Ermenegildo Zegna
Krzysztof Najder, Stratosfera by Deloitte
źródło: Rzeczpospolita
Krzysztof Najder, Stratosfera by Deloitte

Luksus coraz mniej wyniosły i niedostępny. Biedronka rusza ze sprzedażą kolekcji Macieja Zienia, a za miesiąc do sklepów H&M trafi kolekcja od Kenzo.

piotr mazurkiewicz

Marki luksusowe dotychczas stawiały na ograniczoną dystrybucję w butikach w najlepszych lokalizacjach. Latami broniły się nawet przed obecnością w sklepach internetowych.

Od jakiegoś czasu widać jednak zmiany w podejściu i coraz częściej decydują się one na kooperację z markami masowymi.

Szwedzi pionierami

Trend zapoczątkowała sieć H&M kolekcją przygotowaną z Karlem Lagerfeldem, dyrektorem artystycznym marek Chanel i Fendi.

Ogromny sukces sprawił, że firma co rok prezentuje kolekcję z kolejnymi markami – od powszechnie znanych, takich jak Versace, Sonia Rykiel, przez bardziej niszowe, jak Stella McCartney, Balmain, po awangardowe, jak Comme des Garçons, Maison Martin Margiela czy Alexander Wang.

Zjawisko to widać również w Polsce. Biedronka już od kilku lat stawia na współpracę ze znanymi projektantami, jak Paprocki & Brzozowski, Bohoboco, a od 13 października w wybranych sklepach sieci będzie można kupić serię Home & Spa by Maciej Zień.

„Współpracując z uznanymi projektantami, nawiązujemy do światowego trendu obecności wiodących marek mody w popularnych kanałach dystrybucji. Dzięki temu sieć może proponować swoim klientom produkty łączące ekskluzywność...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10566

Wydanie: 10566

Spis treści
Zamów abonament