Praca dla ludzi i robotów
Choć w Polsce już ponad osiem na dziesięć centrów nowoczesnych usług dla biznesu wykorzystuje w działalności automatyzację, to zatrudnienie w branży nadal szybko rośnie.
Anita Błaszczak
„Wklepywanie faktur", czyli żmudne i mało rozwijające księgowanie zestawień należności, przestaje już być synonimem pracy w centrach usług dla biznesu. Coraz częściej to roboty przejmują tam nużące, rutynowe zadania. Tak jest np. w Capgemini, gdzie programowy robot przy użyciu odpowiedniej aplikacji selekcjonuje uprzednio zaaprobowane faktury, a potem sprawdzając typ dokumentu, księguje je bezpośrednio do programu księgowego (ERP).
Wystarczy godzina
Jak wyjaśnia Rafał Grzech, menedżer ds. optymalizacji i automatyzacji procesów w Capgemini Business Services Europe, robot bierze pod uwagę także wcześniej zdefiniowane wyjątki, które wymagają księgowania zgodnie z nietypowym schematem. W rezultacie w ciągu godziny wykonuje pracę, która człowiekowi zajęłaby cały dzień. W dodatku robi to bez błędów.
Nic więc dziwnego, że według raportu Związku Liderów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta