Z Łodzi na podbój wirtualnego świata
mój biznes | Plastic Studios, w oparciu o nowoczesne technologie, zbudowało firmę, która wpadła w oko ludziom z PlayStation. Dziś tworzą innowacyjne gry VR. michał duszczyk
„Bound" to gra wideo, którą znają chyba wszyscy fani rozrywki w wirtualnej rzeczywistości (VR). Trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym światem, w którym wcielamy się w tajemniczą tancerkę, to jeden z hitów, jaki Sony PlayStation rekomenduje użytkownikom gogli VR. Te na rodzimym rynku zadebiutowały w I połowie października.
Gogle to nowatorska technologia, która ma zrewolucjonizować świat cyfrowej zabawy. Mało kto jednak wie, że swoją cegiełkę do tej rewolucji dokłada zespół młodych ludzi z Łodzi. To oni stworzyli bowiem „Bound", a swoją pracą zauroczyli koncern Sony. I to nie było ostatnie słowo łódzkiego Plastic Studios.
Jeden telefon, który zmienił wszystko
Łódzki Regionalny Park Naukowo-Technologiczny. To tam mieści się siedziba studia Plastic. Formalnie studio istnieje od 2006 r., ale na początku zatrudniało jedynie jedną osobę. Dziś jednak nie jest specjalnie większe – zatrudnia ośmiu pracowników. W planach ma zwiększenie zespołu do 10 osób. Nie wynika to jednak z oszczędności, lecz jest efektem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta