Polskie marki podbijają świat
Dobrze rozpoznawalne, będące synonimem solidności, wysokiej jakości i nowoczesności. Firm z Polski, które opanowały dużą część międzynarodowego rynku i stały się naprawdę silnymi graczami na globalnej arenie jest coraz więcej.
Jedną z nich jest niewątpliwie Grupa Nowy Styl, trzeci w Europie producent mebli i krzeseł biurowych. Sprzedaż za granicę prowadzi od początku lat 90. Kilka lat temu postawiła na rynki zachodnioeuropejskie i dla przyspieszenia wzrostu obrała drogę akwizycji firm i marek o ugruntowanej pozycji rynkowej. W ciągu ostatnich pięciu latach przejęła dwie spółki niemieckie i jedną szwajcarską. W tym samym czasie zmienił się model sprzedaży: Grupa działa na rynku projektowym, zapewniając kompletne rozwiązania dla klientów międzynarodowych. – Tu nie tylko cena się liczy. Przez lata rozwijaliśmy nasze produkty, wiedzę ekspercką i know-how, a teraz bez kompleksów możemy konkurować z największymi światowymi graczami – mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl. Kluczem do sukcesu i dynamicznego rozwoju firmy ma być zarządzanie przez zmianę. – Mamy struktury i modele działania, które pozwalają elastycznie dopasowywać strategię biznesową do realiów rynkowych i uwarunkowań społeczno-politycznych. Wykorzystywać szanse i unikać ryzyka – dodaje Krzanowski. Należąca do grupy marka Forum Seating dostarczyła m.in. fotele dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta