Geograficzne podziały liczą się coraz mniej
Rozmowa | Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych
Rz: Dlaczego polskie firmy szukają nowych rynków poza Europą?
Małgorzata Bonikowska: Gdyby rynek krajowy i europejski wystarczyły, aby się rozwijać, pewnie przedsiębiorcy nie ryzykowaliby działalności gdzie indziej. Ale rynek krajowy jest już mocno nasycony, a rynek europejski, zwłaszcza strefa euro, generalnie przeżywa kryzys. Dlatego koniecznym staje się szukanie możliwości wyjścia z produktami i usługami dalej. Nie można stać w miejscu, biznes rozwija się wtedy, gdy zwiększa się sprzedaż i liczbę klientów.
Jak duża część przedsiębiorców decyduje się na taką ekspansję?
W zasadzie każda polska firma, której powiodło się w kraju,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta