Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Systemocenianiai egzaminów

26 maja 1998 | Raporty | AP

SZKOŁA, UCZNIOWIE, NAUCZYCIELE

Reforma systemu edukacji

(skrót)

V. System oceniania i egzaminów

Dotychczasowy system oceniania osiągnięć uczniów wymaga reformy ze względu na brak w nim jednolitych i czytelnych kryteriów oceny. Należy podjąć starania, aby świadectwo ukończenia konkretnej szkoły było porównywalne ze standardami obowiązującymi w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Dzięki spełnieniu tego warunku stworzymy młodzieży szersze perspektywy kształcenia i pracy.

Wielu spraw szczegółowych jeszcze nie rozstrzygnięto. Dotychczasowe decyzje wynikają z założenia, że na osiągnięcia ucznia wpływa wiedza o tym, czego się od niego oczekuje i w jaki sposób będzie oceniany za swoją pracę. W nowym systemie zatem ocenianie - zarówno wewnątrzszkolne, jak i na egzaminach zewnętrznych - będzie prowadzone z uwzględnieniem znanych odpowiednio wcześniej - ocenianym i oceniającym - wymagań oraz kryteriów ocen.

Zmiany mają doprowadzić do tego, że będziemy oceniali:

  • co innego - pracę, postępy - nie stan,

  • inaczej - promując do rozwoju, wyraźniej wskazując uczniowi, co osiągnął, co zrobił dobrze, ile potrafi - nie, czego nie umie,

  • z pełniejszą niż dotychczas informacją o aktywności, postępach, trudnościach, specjalnych uzdolnieniach
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1396

Spis treści
Zamów abonament