Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Noweszkoły

26 maja 1998 | Raporty | AP
źródło: Nieznane

SZKOŁA, UCZNIOWIE, NAUCZYCIELE

Reforma systemu edukacji

(skrót)

I. Nowe szkoły

Wprowadzenie nowego ustroju szkolnego jest drogą do osiągnięcia głównych celów reformy:

  • podniesienia poziomu edukacji społeczeństwa przez upowszechnianie wykształcenia średniego i wyższego,

  • wyrównania szans edukacyjnych,

  • sprzyjania poprawie jakości edukacji rozumianej jako integralny proces wychowania i kształcenia.

    Realizacji tych celów mają służyć:

  • przedłużenie jednolitej edukacji do lat 16 i przesunięcie o rok decyzji o zróżnicowaniu drogi edukacyjnej,

  • struktura systemu szkolnego, w której poszczególne etapy kształcenia będą obejmowały grupy dzieci lub młodzieży w tej samej fazie rozwoju psychicznego i fizycznego, co pozwoli dostosować pracę szkoły do specyficznych potrzeb danej grupy wiekowej,

  • przebudowa szkolnictwa zawodowego i oparcie go na szerokoprofilowym, integralnie połączonym z wykształceniem ogólnym, kształceniu w liceum profilowanym oraz w dwuletnich szkołach zawodowych; ma to później umożliwić stosunkowo szybkie opanowanie specjalistycznych kwalifikacji zawodowych, a także ułatwić proces przekwalifikowania się odpowiednio do potrzeb rynku pracy,

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Brak okładki

Wydanie: 1396

Spis treści
Zamów abonament