Szef musi płacić pensję w terminie
Pracodawca nie może ani dowolnie ustalać, ani zmieniać daty wypłaty wynagrodzenia pracownikowi. Termin ten powinien być z góry określony i stały
Firma ma obowiązek terminowego wypłacania wynagrodzenia każdemu podwładnemu. Musi się z niego wywiązywać w stałym, z góry ustalonym terminie, co najmniej raz w miesiącu. Nie musi to być jednak miesiąc kalendarzowy.
Pracodawca jest obowiązany określić moment wypłaty wynagrodzenia. Może to zrobić w układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagrodzenia albo w umowie o pracę. Konieczne jest przy tym wskazanie konkretnej daty wypłaty pensji, np. siódmego dnia miesiąca. Pracodawca jednak nie musi wypłacać wynagrodzenia co miesiąc. Może robić to częściej, np. raz w tygodniu albo co dwa tygodnie, o ile jest to korzystne dla pracownika.
Jeśli jednak zamierza wypłacać pensję tradycyjnie, co miesiąc,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta