Kreskówki na koszulkach
Przedszkolaki lubią decydować o tym, co na siebie włożą. Najbardziej lubią stroje oryginalne, z nadrukami ulubionych postaci z bajek, ze świecącymi koralikami, ćwiekami. Dla niemowląt ubranka mają być przede wszystkim wygodne i praktyczne. Modą dziecięcą interesują się rodzice. To o zawartość ich portfeli walczą producenci
W dziecięcej modzie częściej niż kroje zmieniają się zestawienia kolorystyczne, aplikacje, zdobienia.
– Regularnie śledzimy trendy panujące na świecie i oceniamy, jakie nowości zostaną dobrze przyjęte na polskim rynku. Nie jest to jednak łatwe zadanie, szczególnie w przypadku odzieży dziecięcej, gdzie niemal każdy rejon świata rządzi się własnymi tendencjami. Dobrym przykładem jest wykorzystanie koloru różowego. W wielu krajach dominuje on w kolekcjach dla małych chłopców. W Polsce natomiast przyjęło się, że kolor ten pojawia się w odzieży dziewczęcej – mówi Agnieszka Nowak, główna projektantka Coccodrillo. Z badań przeprowadzonych kilka lat temu przez firmę Drewex wynika, że rodzice oczekują, by córka mogła wyglądać jak mama, a chłopiec jak mały tata. – To są jedynie deklaracje, rzeczywistość weryfikuje ostateczne wybory rodziców. Chcą oni, by każdego sezonu w garderobie dziecięcej powtarzały się pewne wzory, materiały, fasony. Są to np. poszczególne elementy wykonane z dzianiny ażurowej, pajacyki. Staramy się także, by w każdej kolekcji zaproponować coś delikatnego, pastelowego oraz modnego – mówi Elwira Klaczak-Ryczko, główna projektantka Kolorino. Ze zdaniem rodziców liczy się też marka Reserved Kids i Cool Club. – Bardzo ważne są dla nas sugestie rodziców i mamy je na uwadze podczas projektowania, ale bierzemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta