Europejczyków znów stać na wczasy
Drugie pod względem wielkości w Europie biuro podróży Thomas Cook gwałtownie zwiększyło sprzedaż letnich wycieczek.
Na rynku brytyjskim liczba rezerwacji zwiększyła się o 30 proc. w ciągu ostatnich czterech tygodni.
– Rezerwacji przybywa cały czas, ale na rynku brytyjskim wzrost jest szczególnie silny. Przez kilka dni sięgał nawet 85 proc., zwłaszcza w minioną niedzielę – informował wczoraj szef spółki Manny Fontenla-Novoa. Jedną z przyczyn jest udział w reklamie Cooka byłej gwiazdy futbolu Jamiego Redknappa. Touroperatorowi pomogła także grudniowa plajta jego konkurenta – szkockiego biura Globespan and XL Leisure, które w 2008 roku było trzecią co do wielkości firmą turystyczną na rynku brytyjskim. Pomógł też optymizm brytyjskich konsumentów oczekujących poprawy w gospodarce.
Wczoraj akcje Thomas Cook zyskały 6,4 proc. Dzień wcześniej TUI, największe biuro w Europie, także poinformowało o większej niż przed rokiem liczbie rezerwacji wycieczek w lecie oraz wyprzedaniu większości ofert na sezon zimowy.