Dinozaury wracają nad Wisłę

26 marca 2010 | Moje Podróże | Grzegorz Łyś

W Dino Parku w Rybniku codziennie dochodzi do mrożących krew w żyłach przypadków pożarcia zwiedzających przez gigantozaura

Niezapomnianą przygodą dla miłośników dinozaurów, zwłaszcza dzieci, jest także ujeżdżanie młodego apatozaura oraz wizyta w paszczy tyranozaura T-reksa. W upalne dni miłą niespodziankę sprawi gościom parku dilofozaur, oblewając ich strugami zimnej wody.

Dino Park w ośrodku wypoczynkowym Pod Żaglami, nad Zalewem Rybnickim, to pierwszy w kraju park jurajski, w którym można nie tylko oglądać kopalne gady, ale także, jako że część z nich może się poruszać, wejść z nimi w bezpośrednie relacje. Znawcy i miłośnicy dinozaurów powinni jednak odwiedzić przede wszystkim park jurajski w Bałtowie pod Ostrowcem Świętokrzyskim, gdzie można obejrzeć ich autentyczne tropy, utrwalone w skamieniałych osadach dawnego ciepłego morza.

W ubiegłym roku w Zagnańsku w woj. świętokrzyskim dokonano odkrycia, które stało się światową sensacją paleontologiczną. Grupa naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego i Państwowego Instytutu Geologicznego odnalazła skamieniałe tropy rybopłaza, który 395 mln lat temu poruszał się na lądzie na czterech kończynach. Było to prawdopodobnie pierwsze zwierzę, które odważyło się wyjść z wody na stały ląd. Ten przełomowy krok w rozwoju życia na ziemi nastąpił około 20 mln lat wcześniej, niż dotychczas sądzono. O wadze odkrycia świadczy fakt, że fotografię śladów świętokrzyskiego tetrapoda zamieściło na okładce prestiżowe czasopismo „Nature”.

– Odlewy...