Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zlikwidowany środek trwały zwiększy firmowe koszty

16 kwietnia 2010 | Dobra firma | Grzegorz Młynarczyk

Co zrobić z rozkompletowanym środkiem trwałym zamontowanym w budynku firmy? Chodzi o alarm i nadajnik. Nadajnik sprzedano, a wartość oprzyrządowania została w firmie. Czy kwotę oprzyrządowania można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, czy potraktować jako stratę?

Opisana sytuacja wbrew pozorom nie jest taka rzadka. W rzeczywistości gospodarczej zdarza się bowiem, że z różnych powodów opłaca się zdekompletować środek trwały – np. po to, by sprzedać jego część.

Odpowiedź na pytanie, jak podatkowo rozliczyć taką transakcję, nie jest prosta, bo przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie są tu do końca jasne. Moim zdaniem powinny być czytane następująco.

Po pierwsze zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT kosztem uzyskania przychodu ze sprzedaży części środka trwałego jest jego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8600

Spis treści
Zamów abonament