Zlikwidowany środek trwały zwiększy firmowe koszty
Co zrobić z rozkompletowanym środkiem trwałym zamontowanym w budynku firmy? Chodzi o alarm i nadajnik. Nadajnik sprzedano, a wartość oprzyrządowania została w firmie. Czy kwotę oprzyrządowania można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, czy potraktować jako stratę?
Opisana sytuacja wbrew pozorom nie jest taka rzadka. W rzeczywistości gospodarczej zdarza się bowiem, że z różnych powodów opłaca się zdekompletować środek trwały – np. po to, by sprzedać jego część.
Odpowiedź na pytanie, jak podatkowo rozliczyć taką transakcję, nie jest prosta, bo przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie są tu do końca jasne. Moim zdaniem powinny być czytane następująco.
Po pierwsze zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT kosztem uzyskania przychodu ze sprzedaży części środka trwałego jest jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta