InterCity: absurd zakupu pociągów
Dwa lata trwa przetarg na kupno pociągów osiągających prędkość 250 km/h. Wartość: 1,6 mld zł. Pierwotnie zakup miał być finansowany z funduszy unijnych i emisji akcji InterCity. Po giełdzie zostały marzenia.
Resort infrastruktury planuje uruchomić te pociągi ze stolicy do Krakowa, Katowic i Gdańska, wyeliminować konkurencję na tych trasach, sztucznie obniżyć rentowność połączeń przez obniżkę cen biletów, objąć je kontraktem i dotować z pieniędzy podatników. Wtedy brakujące na zakup środki wyłoży Europejski Bank Inwestycyjny.
Tymczasem Komisja Europejska poinformowała Hiszpanię, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta