Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma już w Polsce miejsca na duże sklepy

09 lipca 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Polski rynek nasycił się największymi sklepami. Firmy wolą inwestować w mniejsze formaty.
źródło: Fotorzepa
Polski rynek nasycił się największymi sklepami. Firmy wolą inwestować w mniejsze formaty.

W kolejnych latach będzie otwierane jedynie kilka hipermarketów rocznie

Jak podaje firma Euromonitor International, w Polsce działa obecnie ok, 400 hipermarketów i liczba ta pozostanie w kolejnych latach w zasadzie bez zmian, możliwe są otwarcia jedynie pojedynczych sklepów. Tempo ekspansji może przyśpieszyć za kilka lat, ale i tak będą to mniejsze sklepy, poza największymi aglomeracjami. Na koniec 2014 r. ich liczba może zbliżyć się do 500.

Tymczasem jeszcze dwa – trzy lata temu jedynie Carrefour czy Tesco otwierały rocznie nawet po kilkanaście nowych hal. – Rynek szybko się nimi nasycił, oczekiwania idą raczej w kierunku mniejszych sklepów, poza dużymi aglomeracjami, i to jest teraz główny kierunek naszej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8669

Spis treści
Zamów abonament