Celebrytów drogi w biznesie
Gwiazdy inwestują w bardzo różne branże. Choć wydawałoby się, że powinno być im łatwiej osiągnąć sukces, to przykładów udanych projektów nie jest wiele
Trudno znaleźć wyzwanie, którego by się nie podjął na ekranie. Przez niemal trzy dekady w przemyśle filmowym Bruce Willis walczył z terrorystami i ratował ziemię przed asteroidami. Ale pokazał też, że nie boi się wyzwań biznesowych. Setki milionów dolarów zarobionych w Hollywood inwestował już m.in. w nieruchomości, restauracje i firmę producencką.
Pod koniec 2009 r. uznał, że zaangażuje się finansowo w polsko-francuską grupę alkoholową Belvedere. Zamiast zainkasować za bycie twarzą wódki Sobieski przez cztery lata – jak się nieoficjalnie mówi – 16 mln dol., zdecydował, że część gaży przyjmie w akcjach. Obecnie jego udziały w Belvedere to ok. 3,2 proc. Powodów decyzji nie zdradza. Gdy w czerwcu był w Polsce (przyjechał m.in. nakręcić reklamówkę Sobieskiego w Starogardzie Gdańskimi), rozmawiać o inwestycjach nie chciał. Znacznie chętniej dawał się fotografować z kieliszkiem polskiej wódki w ręku.
Moda na teatry
Polscy artyści nie wykładają pieniędzy na rodzime przedsiębiorstwa czy marki. Próbują jednak swoich sił w biznesie, zakładając własne firmy. Najchętniej inwestują w branże, na których najlepiej się znają.
W Hollywood gwiazdy inwestują głównie w produkcję filmów. W Polsce zapanowała natomiast moda na otwieranie prywatnych teatrów. Prekursorką jest Krystyna Janda. Cztery lata temu otworzyła w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta