Złota Szóstka
Rekordzistka wzrostu wartości, marka PKO Bank Polski, jest dziś wyceniania o prawie 2,5 mld zł więcej niż przed sześcioma laty. Najbardziej dynamiczny brand Biedronka, urósł w tym czasie ponad ośmiokrotnie. Przedstawiamy trzy marki, które w ostatnich sześciu latach najwięcej zyskały na wartości, i trzy, które najszybciej ją zwiększały
23 miliardy zł wzrostu przez sześć lat Łączna wartość
330 najdroższych polskich marek przekracza dziś 57,5 miliarda złotych. To o ponad dwie trzecie więcej niż przed sześcioma laty, gdy nasze zestawienie powiększyło się o znaczącą dla jego wyników grupę brandów finansowych.
W tym czasie wartość marek wycenianych w rankingu wzrosła o prawie 23 miliardy złotych. W dużej mierze to zasługa grupy rekordzistów, którzy rośli znacznie szybciej niż większość uczestników zestawienia. To oni tworzą prawdziwą Złotą Szóstkę, czyli sześć marek, które przez minione sześć lat osiągnęły imponujący wzrost wycen. Z tej okazji przyznajemy im specjalne wyróżnienie pod patronatem Totalizatora Sportowego, firmy znanej z najcenniejszych szóstek w Polsce.
W naszej Złotej Szóstce są trzy brandy, które przez ostatnie sześć lat najwięcej zyskały na wartości, oraz trójka tych, które nominalnie mogły wprawdzie zyskać nieco mniej, ale za to nie mają sobie równych pod względem dynamiki budowy tej wartości.
Pierwszą trójkę tworzą PKO Bank Polski, Orlen i Mlekovita. Łącznie ich wartość zwiększyła się od końca 2006 roku o prawie 4,7 miliarda złotych, czyli ponaddwukrotnie.
Biedronka, która wykazała się nie tylko imponującym wzrostem wartości, ale przede wszystkim rekordowym tempem tego wzrostu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta