Pracownik wkłada czapkę Świętego Mikołaja
W wielu firmach święta są nie tylko okazją do przyjęć i upominków, ale także do dobroczynnych akcji organizowanych przez samych pracowników.
Ostatnie tygodnie przed świętami Bożego Narodzenia to w wielu firmach okres dodatkowej mobilizacji. Nie tylko ze względu na kończący się w części przedsiębiorstw rok finansowy, ale także z powodu specjalnych akcji charytatywnych z udziałem, a niekiedy też z inicjatywy samych pracowników.
Dobroczynny sezon
– Większość firm, w których działa wolontariat pracowniczy, organizuje jakieś akcje z okazji świąt. Najczęściej są to imprezy Mikołajowe dla dzieci z domów dziecka i świetlic środowiskowych, dla których pracownicy przygotowują prezenty i organizują zabawę – twierdzi Marta Walkowska-Lipko, koordynator programu Wolontariat Pracowniczy w Stowarzyszeniu Centrum Wolontariatu.
Jak dodaje, święta Bożego Narodzenia są jednym z dwóch momentów w roku, gdy firmy organizują najwięcej akcji związanych z wolontariatem – drugi przypada wiosną, gdy jest prawdziwy wysyp plenerowych przedsięwzięć zarówno festynów dla dzieci, jak i akcji porządkowo-remontowych.
W grudniu w wielu firmach pracownicy chętni do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta