Unijne dotacje utknęły na torach
Transport | W tym roku PKP PLK wyda na nowe tory 4,8 mld zł, o 2,3 mld zł mniej, niż zakładano. Spółka wykorzystała zaledwie 15 proc. dostępnych unijnych dotacji.
Agnieszka Stefańska
Jeszcze w lutym władze PKP Polskich Linii Kolejowych zakładały, że na swoje inwestycje wydadzą ok. 7 mld zł. Już wiadomo, że te założenia są nierealne. Wydatki sięgną, jak wynika z najnowszego Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych do 2015, o ok. 4,8 mld zł. – Szacujemy, że faktyczne wydatki wyniosą ok. 5 mld zł – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Kolejnym założeniem, którego nie udało się zrealizować, jest poziom wykorzystania dotacji unijnych. Na koniec tego roku miał on wzrosnąć do ok. 40 proc. przyznanych na lata 2007–2013 środków z programu Infrastruktura i Środowisko.
– Obecnie do Brukseli zostały wysłane faktury na 15,02 proc. środków. Szacujemy, że do końca roku kwota ta wzrośnie do ok. 17 proc. – mówi Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister transportu odpowiedzialna za wykorzystanie unijnych dotacji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta